Monday 10 September 2012

Terasa Penatnya.....

Phewwww! penat tak terkira....... boleh kata setiap hari membaking.. bukan alang2 dah macam kedai bakery  dahhhh.... awal pagi semua  dah selesai delivery...... rehat sekejap...... terus ke kedai bakery pulakkkk....beli barang2 yg dah kehabisan stock..... rasa tak larat... bersihkan diri terus tidur......sampai dekat nak maghrib.... memang tak bagus tidur waktu ni... tapi lebih tak bagus kalau saya pengsan....... rehat melayan Nur Kasih Jannah dan anak2, keluar makan...... sambung kerja pulak.....   menyiapkan kek besar..... utk open house beberapa office kat sekitar  KB.... sepanjang malam selesai jugak akak membaking 200pcs cheese tart, 4 biji red velvet, 2 biji coklat moist yg besar.... 1 box redvelvet.... adalah 4 kali berenti  rehat utk susukan Jannah  yg lena tidur... masa nilah saya terasa sangat rindu pada suami dan anak.. biar ada depan mata tapi tak dapat nak membelai mereka..... kesian diaorang.....

Sepanjang menyiapkan tugasan..... kalau difikir logic akal.... tubuh saya memang tak mampu bekerja seorang diri..... tapi saya cuba tarik nafas dalam2 bertafakur sebentar..... sambil mengumpul kekuatan..... untuk pastikan tugas saya selesai malam ni.... Ya Allah, sesungguhnya Allah adalah penolong yang paling sempurna untuk saya.... Sambil berdoa, semoga Allah terima apa yg saya lakukan malam ini sebagai satu ibadat dan jihad saya pada family tercinta..... Amin..... Jam terus menuju Jam 5.00 pagi, tapi saya masih tak dapat menyiapkan kek2 saya..... azan pun dah seminit berkumandang, siap sedia utk solat subuh dan gerakkan anak2 nak pergi sekolah...... lepas subuh sambung semula... akhirnya jam 6.30 pagi saya selesai membaking........ terus packing barang2 utk pergi delivery ke Hospital Sultanah Zainab utk majlis hari raya department Bius..... Thansk a lot to Dr. Nazri, Dr Shini, Dr. Norhidayu, n a special thanks to my dearest sister Dr Roha...... yg banyak support saya.... Luv u.....


akhirnya everything Done!.... Alhamdulillah.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Singgah


ShoutMix chat widget